Betörhetne az angol piacra a Rába egyik traktora. A Rába-Steiger HT300 ugyanis pozitív kritikákat kapott több angol laptól is, mivel a tapasztalatok szerint elárasztott területeken sem akadt el és egyéb traktorokhoz viszonyítva el tudta látni a talajművelés feladatait. A Rába-Steiger HT300 traktort tavaly szeptember óta forgalmazzák Magyarországon.
Pozitív kritikákat kapott az angol sajtóban a Rába-Steiger HT300. A magyar traktort tavaly szeptembertől forgalmazzák hazánkban, miután a Huntractor vállalat célul tűzte ki, hogy újraértelmezi a gép régi szerkezetét. Az egyik legnagyobb változtatáskén az addigi manuális sebességváltót az Allison 4500 nevű automata sebességváltóra cserélték – írja a farmersweekly.com
A lap szerint a tavalyi heves esőzésekkor Dél-és Közép Európában számtalan traktor ragadt a sárba, így a gazdák nem tudták időben elvégezni a talajművelést, amely nagy mértékben függ a talaj minőségétől is. A Rába-Steiger HT300 viszont a nedves talajokon is képes volt – 11-13 kilométer/órás sebességgel elvégezni a műveletet.
Raba-Steiger tractor unfazed by wet soils
Hungarian-made Raba-Steiger tractors may not exactly be a household name in the UK, but a press release that came our way last week suggests that they should be looking hard at the UK market.
A version of the Raba-Steiger HT300 tractor, which was launched in Hungary in September 2014, adapted by specialist Huntractor involved a complete rebuild that included ditching the ancient manual transmission and replacing it with a modern Allison 4500 auto transmission.
See also: Farmers’ tractor-buying habits from 1971 revealed
Heavy rain in south and central Europe in 2014 saw large numbers of tractors stuck in the mud. But the Allison unit apparently kept going despite the goo, and retrieved all manner of stranded tractors.
The HT300 was given the task of dragging a plough and discs through flooded fields at a perky forward speed of 11kph to 13kph.
Huntractor was established in Hungary 2013 with the aim of rebuilding Raba-Steiger tractors originally made in the 1970s. Many of these vehicles could be updated by installing newer transmissions and electronics. A nice project for a UK company.