2014. szeptember 25–26-án a Kubota körül forgott egész Párizs, ugyanis bemutatták Európának a Kubota M7-es szériát. Az M7-es széria 3 új tagja az M7.131 az M7.151 és az M7.171 3 teljesítménykategóriában, 3 típusváltozatban (Standard, Premium, Premium K-VT) lesz elérhető a gazdák számára. A típusváltozatok közül még nem körvonalazódott, hogy melyek lesznek a magyar piacra szánt gépek, de az biztos, hogy egészen 170 lóerőig bővül 2015-től a Kubota mezőgazdasági erőgép kínálata.
A japán Kubota franciaországi gyáralapításáról már bizonyára korábban értesültek az olvasók. Az ország Európa egyik fő piaci központja, ahol az új 130-170 lóerős modellek célcsoportja is leginkább jelen van. Az Észak-franciaországi Bierne-ben alapított gyár produktuma lett az új M7-es széria, mellyel szeptember végén két napos bemutató során Párizsban találkozhattunk első kézből. Szántóföldi munka közben és közelről is szemrevételezhettük a széria legnagyobb tagját, az M7.171-es típust.
Az új Kubota M7 traktorok motorja garantáltan a korábbi minőséget fogja nyújtani, a motorok gyártása továbbra is Japánban történik. A több mint 6000 cm3-es 4 hengeres Common Rail rendszerű motorok 130, 150, illetve 170 lóerő teljesítmény leadására képesek. Az AdBlue tartály megjelenése elsőre szembetűnt, így az SCR technológiával, dízel részecskeszűrővel és a kipufogógáz visszavezetéssel együtt a traktor már teljes egészében megfelel aTier4-es normáknak.
Fontos kiemelni az új K-VT névre hallgató fokozatmentes váltót is, mely szintén csak adott típusváltozatban lesz elérhető. Továbbra is megmarad a Powershift váltó mely 24 előre és 24 hátrameneti sebességet kínál, mely kiegészíthető mászó fokozattal, mely további 16 fokozatot kínál előre és hátra menetben egyaránt a nehéz feladatok elvégzése érdekében. Rugózott hidas kivitelben úgynevezett ECO módban 50 km/óra menetsebesség érhető el, a hagyományosan elérhető 40 km/órás sebesség mellett.
Az M7-es széria nagy teljesítményű hidraulika rendszere 2 változatban lesz elérhető, a kisebb modellek 80 l/perc-es, a nagyobbak pedig 110 l/perc-es teljesítményű szivattyúval rendelkeznek. A GX-eknél megszokott külső hátsó 3 pont kapcsolót kiegészítette az új szériákon a TLT kapcsoló is. Az új traktorok adott típusváltozatban elérhetőek lesznek 540/540E/1000/1000E TLT fokozatokkal is és minden szempontból nagynak nevezhetőek, nem beszélve a 9000 kg-os emelési kapacitásról.
Az új design kialakításánál fontos ergonómiai szempontokat is figyelembe vettek, így még tágasabb tér áll rendelkezésre a fülke belsejében a kezelőelemek és az utasülés számára illetve az ívelt motorháztetőnek köszönhetően nagyobb lett a látótér is. A GX szériáknál megszokott 4 oszlopos jól szigetelt fülke széles kilátást és nagyon alacsony zajszintet biztosít. A könnyű, gyors munkaműveletek elvégzéséhez multifunkciós karok állnak rendelkezésre, prémium felszereltségnél pedig érintőképernyős LCD terminál. Az új M7 széria traktorai igazodnak az ISOBUS követelményekhez, ígyegyetlen kezelői terminállal létesíthető kapcsolat a munkagépek és a traktor között.
A fontosabb paramétereket látva nyilvánvalóan lesz helye a nagy teljesítményű Kubota M7 szériás erőgépeknek a magyarországi piacon is. A gyártás 2015 áprilisában kezdődik Bierne-ben és 2017-re évi 3000 darab traktor előállítását tervezik. A jelenleg elérhető GX széria maximum 140 lóerő teljesítményt kínál, de a 150 lóerő feletti traktorokra még fél évet várni kell.
Spiller Katalin, Két-Kata Kft.